دکه آکو

سیمرغ کوه قاف رسیدن گرفت باز/مرغ دلم ز سینه پریدن گرفت باز (مولانا)

دکه آکو

سیمرغ کوه قاف رسیدن گرفت باز/مرغ دلم ز سینه پریدن گرفت باز (مولانا)

دکه آکو

دکه ای بالای کوه پشت افق
دکه ای چوبین ،سیمرغ دکه چی
اندکی باران, سروی سبز,گلی اهلی در همسایگی
هور بانو در حال طلوع
همه حاظر همه ناظر ,دوستی دست شماست

*سیمرغ یکی از معانی اسم ساینا است
*آکو به معنای قله کوه است

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

ساینا

پنجشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۳۸ ب.ظ

سیمرغ بال هایش را باز میکند

به قصدِ دورى از گناه به سمت بهشت بال میزند

بال میزند و بال میزند 

پژواک خدا در کوه میپیچد

و در آن دکه چسبیده به قله قاف 

پرنسسی ساکت و آرام 

آبی آسمان را به نظاره نشسته است


و ای کاش من فقط کمی شبیه اسمم بودم!

ساینا به معنی :

(پارسی :سیمرغ ,پرنده ای که از بهشت به زمین امده,

اسپانیایی:دور کننده از گناه   ,   هندی :پژواک خدا

یونانی :پرنسس  ,  طبری :ساکت و ارام  ,

کُردى : رنگ ابی اسمان )

پ ن :برای دوستانی که معنی اسمم را پرسیده بودند 

پ ن ۲: بله,اسمم واقعی است , من در دنیای غیر مجازی هم ساینا هستم

۹۴/۱۰/۱۷
ساینا

نظرات  (۷)

۱۷ دی ۹۴ ، ۱۸:۲۵ مترسک ‌‌
چه اسم قشنگی ^_^
پاسخ:
ممنون ^_^

۱۷ دی ۹۴ ، ۱۹:۲۸ منتظر روز خوش
چه اسم قشنگی
من معتقدم همیشه باید مثل سیمرغ بود که اگه میسوزیم هم از سوختمون یه چیزی(جریان)بسازیم
پاسخ:
ممنون , سلیقه مامانم خوب بوده :)
البته فکر کنم اون ققنوس بودا...
سیمرغ همونِ که زال و بزرگ کرد
یکی از پراش و به یادگار بهش داد گفت هر وقت اتیشش بزنی به کمکت میام
۱۷ دی ۹۴ ، ۱۹:۴۹ آوو کادو
بسیار نام زیبایی دارید :-)
پاسخ:
بسیار سپاس گزارم  ^_^
با معـآنی اسمت چه متنِ زیبایی نوستی:)
ما اسممون دیـگه اینقـدام معنی نداره:) حسودی ورزیدم بسی..

پاسخ:
ممنون :)
تا همین چند سال پیش فکر میکردم اسمم یه معنى داره اونم سیمرغِ !
مهم معنی قشنگِ ، که معنی اسم شمام بسی زیباست 
اَى ادم حسود  :)))


عزیزی تو با اون دلشوره شیرینت:)
فدایِ سرت..
پاسخ:
عزیزم ... :)
واقعا ناراحت میشم , امیدوارم اتفاق نیفته !
۱۸ دی ۹۴ ، ۰۲:۲۸ فاطیما کیان
واقعا اسم زیبایی داری بانو :)
پاسخ:
واقعا ممنونم :)
۱۹ دی ۹۴ ، ۰۱:۲۲ شیکسون (^_^)
چه اسم قشنگی :)
 و البته بین المللی ای ^_^

متن زیبایی برای توصیفش نوشتی، همین یعنی شبیهشی :)


پاسخ:
ممنونم :)
زیبا خوندى  ^_^