دکه آکو

سیمرغ کوه قاف رسیدن گرفت باز/مرغ دلم ز سینه پریدن گرفت باز (مولانا)

دکه آکو

سیمرغ کوه قاف رسیدن گرفت باز/مرغ دلم ز سینه پریدن گرفت باز (مولانا)

دکه آکو

دکه ای بالای کوه پشت افق
دکه ای چوبین ،سیمرغ دکه چی
اندکی باران, سروی سبز,گلی اهلی در همسایگی
هور بانو در حال طلوع
همه حاظر همه ناظر ,دوستی دست شماست

*سیمرغ یکی از معانی اسم ساینا است
*آکو به معنای قله کوه است

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

ما را به کجا ؟

جمعه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۶:۰۲ ب.ظ


ما را چه به این جاده غم دیده امروز 

ما را چه به آن روشنی دمدمه روز 

ما را همین بس که گرفتار رکودیم

آیینه را خیره نکوهیم , سخنی نیز نگوییم


پ ن :امان از این غم حاکم بر عصر های جمعه

۹۵/۰۱/۲۰
ساینا

نظرات  (۷)

۲۰ فروردين ۹۵ ، ۱۸:۰۶ برنامه نویس جوان
لبخند بزن این رکود از بدو شکل گیری بانک ها بوده 
زندگی دو روزه
پاسخ:
منظورم رکود زندگی بود نه رکود اقتصادی
سلام
وبت عالیه
به وب منم سر بزن
اگه دوس داشتی منو لینک کن عزیزم
arcashop.ir
پاسخ:
سلام
عالی
پاسخ:
لطف داری 
راستش من زیاد از شعر و معنی سر در نمیارم درکم پایین میشه یه توضیح کوچولو بدی تا معنیش و متوجه بشم
درضمن شعرت خیلی قشنگ

پاسخ:
دور از جونت 
این شرح حال روز جمعه (امروز) منِ
 نه تفریحی رفتم که از جاده برگشت غمگین بشم
نه شنبه کاری که دوست دارم و قرار انجام بدم که از روشنی فردا خوشحال باشم
درگیر رکود شدم
به خیره شدن تو ایینه (گذر زمان) و نکوهشش در کمال سکوت بسنده کردم
اون ما هم برای همراه کردن خواننده با خودم بود (اونایی که حال مشابه من دارن)
یاد سوال این شعر را معنی کنید مدرسه افتادم :))
خدایی خیلی قشنگ بود.هم روان بود.هم  قافیهی به جا داشت.هم سر زبون میچرخید.معنیشم خیلی قشنگه.
پاسخ:
خدایی خیلی مرسی ^_^
گرفتار رکودیم...
پاسخ:
بد چیزیِ...
عزیز جانم شما چرا نمی نویسی ؟
حیف نیست جانِ دل؟
پاسخ:
بد جوری در گیر این دنیای غیر مجازی شدم مهرا
جمله هام ردیف نمیشن...